Direktlänk till inlägg 9 november 2012

orange skuttande vägkon

Av Sofia - 9 november 2012 19:13

Så nu har det gått några dagar sedan jag bloggade och under den tiden har jag försökt vara lite social även i verkliga livet, vilket gått sådär...


Jag och Sam gick en promenad igår medan Gimli hängde på husse ut i skogen.

Så för att liva upp en rutin som annars lätt kan bli inrutad, gick vi en stig vi aldrig gått förrut och för att inte störa de stora grävmaskinerna som håller på med nedgrävning av kabel vid järnvägen sneddade vi över spåret och gick vidare mot postlådan, som för övrigt är tre kilometer hemifrån. Naturligtvis var vi för tidigt ute så ingen postbil syntes till, så vi fortsatte vår vandring genom att gå in på ytterligare en skogsstig, den brukar vara enskild och folktom så Sam fick lulla lite utan koppel. (Han går tre meter sen tittar han bakåt för att se att jag är med, han är underbar.) Hur som helst en bit in på stigen blev den plötsligt till en agilitybanan med hinder lite här och där då slyn låg huller om buller över stigen, men inga röjsågar hördes så jag antog att de som röjt troligtvis åkt hem igen. Sam som inte verkar som världens smidigaste hund hoppade likt en gasell över hindren, de som var för höga kröp han under, medan jag mer liknade en halt sengångare. Men jag tog mig fram ett steg i taget.... Plötsligt hörde jag en bilmotor, då blev det fart på mig med och jag skuttade över sista slyträdet... Jag ropade på Sam, som hade stannat intill bilen, som var igång men inte i rörelse, i satt tre män och fikade medan de förvånade tittade på Sam, 85kg hund och sen på mig som mest liknade en skuttande vägkon med min orangefärgade väst...


Vad de mer kan ha tänkt vill jag nog helst inte veta, jag är som sagt långt ifrån en skönhet när jag är ute och går, så med andra ord hade jag en orange väst, svart tröja, smurfblå tights (vinterfodrade löpartights med x-antal år på nacken), Graningekängor inköpta på Myrornas, benvärmare som är så långa att de går upp för halva låret samt en mössa från 70-talet, brun, vit och orangefärgad....
 
 
Och som en ursäkt att det gått ett tag sen sist jag bloggade har jag gjort en liten teckning som plåster på såret....
 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 23 november 2012 12:20

noveller.eu/om/komedi

Av Sofia - 10 november 2012 20:29


Så, förutom de vanliga rutinerna, hundpromenader, höns och ankservice, kattmatspåfyllning, hundservitör, lite diskning samt matlagning, har jag faktiskt, hör och häpna lämnat skogen för en biltur in till stan... Att urskilja mig från andra Falubor ...

Av Sofia - 5 november 2012 22:30

Jag har dansat som en tok i vardagsrummet, Sam låg i soffan och låtsades som om han inte såg sin galna hårkastande matte, medan Gimli befann sig ute på gården för att hålla koll på räven som smyger häromkring... Min sambo var borta hos sin bror på ...

Av Sofia - 4 november 2012 21:19

Dag tre...   Höll mitt löfte till Gimli, den lilla hyperaktiva spetsen, vi gick med andra ord upp för ett berg, samt ner för ett. Slingrande skogsstigar varierades med ödsliga skogsvägar och 1,1 mil senare var han fortfarande lika pigg som när vi...

Av Sofia - 3 november 2012 20:01


Dag två i mitt sociala experiment...   Så vad har jag hittat på idag? Gått en promenad med killarna, det vill säga hundarna, 5 km, för kort tyckte spetsen, en aningen för långt ansåg St Berhardshunden, men jag lovade den mest aktiva av de två att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards